האזינו • "עונש מוות יגרום לשפיכות דמים גם מהצד השני"

    אבי יעקב No Comments on האזינו • "עונש מוות יגרום לשפיכות דמים גם מהצד השני"
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד פולמוס עונש מוות למחבלים בשיאו, התעמתו הערב (א') במהדורה המרכזית עם אבי מימרן, ח"כ דוד ביטן מהליכוד – יו"ר וועדת הכנסת וח"כ עיסאווי פריג' ממרצ.

    לדברי ביטן אילו הוא היה שר בממשלה הוא היה מצביע בעד החוק. "אני בעד עונש מוות למחבלים, ואני מתכוון ללמחבלים מרצחים. כי יש הבדל בין רצח לנסיון לרצח".

    הוא חידד את דבריו באומרו כי כל מחבל שיש לו דם על הידיים והמעשה שלו הסתיים ברצח צריך לגמור את חיו. "אין הרתעה היום ואנחנו חייבים הרתעה".

    על הדחייה בשלושה חודשים אותה יזם נתניהו אמר ביטן כי "רוב הליכוד תומך בהצעה, יש התגברות של טרור בארץ וצריך לעשות משהו שונה. אני מאמין שראש הממשלה ישתכנע. הוא דחה את ההחלטה כי יש לו מחויבות לבדוק מה ההשפעה וההרתעה של הצעד הזה. צריך לזכור שגם המחבל מבוסטון קיבל כעת עונש מוות".

    לעומתו, ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ המתנגד לעונש מוות אומר כי השכל הישר והמוסרי אמור להתנגד.

    "כל קדנציה קם מתלהם תורן ומעלה כל מיני סוגיות. דנו בזה בעבר יותר מפעם אחת ובחנו אותה מכל האספקטים המשפטיים והבטחוניים וקבלו את ההצעה שזה לא מוריד טרור אלא הצעה פופוליסטית. זה להתעסק בכותרות".

    למה פופוליסטי?
    ההצעה לא תמנע כל פיגוע טרור כלשהוא בעתיד. מי שבא לעשות פיגוע לוקח בחשבון שהוא לא יחזור. דבר שני זה קדושת החיים. אין לאף אחד זכות לקחת חיים של מישהו אחר. ברגע שתפת בנאדם יש חוק. דבר שלישי ופוליטי – מחר זה יגרום לשפיכות דמים גם מהצד השני.

    ביטן: לא יכול להיות שהמחבלים יישבו בבתי הסוהר, יהנו וילמדו ויצאו מבית הסהר מחבלים מסוכנים יותר.
    פריג': אז תפעילו את היצירתיות בכיוון של תקווה ולא החמרת ענישה.

    הקוראן גם מכיר בעונש מוות
    פריג': אני לא איש דתי ואני לא מכיר את הקוראן. אני מדבר כאדם.



    0 תגובות